W zakładce programu s2s Subiekt->Produkty w kolumnie SklepId znajduje się identyfikator produktu ze sklepu internetowego, po tym identyfikatorze możemy wyszukać produkt w sklepie i sprawdzić czy produkt rzeczywiście istnieje pod tym identyfikatorem. Jeżeli znajdziemy produkt w sklepie pod tym identyfikatorem możemy sprawdzić kolumnę Aktualizacja ona mówi nam kiedy produkt został ostatnio wysłany do sklepu, jeżeli data jest aktualana a produktu nie ma w sklepie, produkt zapewne nie został przypisany do kategorii. Jak przypisać produkt do kategorii można zobaczyć na filmach załączonych poniżej.
Pomocne linki:
https://www.youtube.com/watch?v=T7rhjFFnTM4
https://www.youtube.com/watch?v=iTx4vrrHw60
https://www.youtube.com/watch?v=iTx4vrrHw60
Jeżeli natomiast w kolumnie SklepId wartość jest zero należy pamiętać o tym, że program s2s dodaje produkt do sklepu tylko w metodzie dokładnej i taką metodą należy wysłać produkt do sklepu w celu weryfikacji czy produkt dodał się prawdłowo, po wyłaslaniu produktu należy odświeżyć kartę Subiekt->Produkty przyciskiem F5. Jeżeli w dalszym ciągu w kolumnie SklepId mamy wartość zero należy zgłosić problem na stronie: https://www.e-mo.com.pl/Ticket.
s2s integracja sklep sprawdzanie aktualizacja produktówJeżeli mamy starą wersję programu s2s poniżej wersji 1.7.6 i nie możemy pobrać licencji na program należy wykonać następujące kroki:
Użytkownicy coraz częściej korzystaja z opcji aktualizacji zamówień w programie s2s, przy okazji zmieniając datę w konfiguracji programu w zakładce Sklep->Ustawienia->do Subiekt->Zamówienia->Aktualizacja zamówień od daty. Należy pamiętać że opcje jest aktywna dopiero jak zaznaczymy powyżej opcję "pozwól na aktualizację zamówień". Dla uzyskania efektu dynamicznej daty należy stworzyć plik np. zamowienia.bat :
--początek pliku
@echo off
cd "C:\Program Files (x86)\e-mo.pl\s2s"
subiekt2sklep.exe -ustawienia="e-mo.pl - ShopGold" -zamowienia -zAktualizujData="%date%"
--koniec pliku
Następnie w harmonogramie zadań uruchamiać plik zamówienia.bat. Wykorzystanie pliku w harmonogramie spowoduje, że program będzie aktulizawał produkty tylko z dnia bieżącego. W następnej wersji zastosujemy zmiennną -days="7", która pozwoli na pobieranie zamówień od wybranej daty minus ilość dni zawartej w zmiennej.
s2s linia poleceń dynamiczna data plik .bat
Film pokazuje jak przy pomocy aplikacji a2c.online posiadając pliki od wybranego dytrybutora zasilić sklep internetowy w produkty które znajdują się w tych plikach.
Posiadając pliki należy w zakładce Pobierz->Dystrybutorzy aktywować wybranego dystrybutora zaznaczając mu opcję "Włącz integrację". Po włączeniu integracji należy w zakładce Pobierz->Autoryzacja wypełnić dane autoryzacyjne przeważnie są tą linki do plików XML, czasami należy podać użytkownika, hasło ewentualnie klucz API czy też dane do FTP.
Po wpisaniu danych autoryzacyjnych należy odczekać około 2h, w tym czasie apliakcja pobierze produkty od dystrybutora. Po pobraniu danycg należy wejść w zakładkę Wyślij->Kategorie i zaznaczyć wybrane kategorie do eksportu mapując je odpowiednio z kategoriami w sklepie. Należy pamiętać, że mapujemy kategorie najniższego poziomu, czyli te które nie mają już podkategorii.
Jeżeli wykonamy operację mapowania kategorii produkty zaczną się już wysyłać do sklepu. Wysyłka produktów odbywa się co 5 minut w paczkach po 25 produktów.
Jeżeli już aplikacja wyśle wszystkie produkty do sklepu to co 2h będzie uruchomiane zadanie aktualizacji o cen i stanów produktów.
a2c.online prestashop sklep internetowy aktualizacja cen aktualizacja stanów dodawanie produktów pobieranie cenników integracja