Jak sprawdzić czy produkty aktualizują się w sklepie ?

subiekt_produkty.jpg

W zakładce programu s2s Subiekt->Produkty w kolumnie SklepId znajduje się identyfikator produktu ze sklepu internetowego, po tym identyfikatorze możemy wyszukać produkt w sklepie i sprawdzić czy produkt rzeczywiście istnieje pod tym identyfikatorem. Jeżeli znajdziemy produkt w sklepie pod tym identyfikatorem możemy sprawdzić kolumnę Aktualizacja ona mówi nam kiedy produkt został ostatnio wysłany do sklepu, jeżeli data jest aktualana a produktu nie ma w sklepie, produkt zapewne nie został przypisany do kategorii. Jak przypisać produkt do kategorii można zobaczyć na filmach załączonych poniżej.

Pomocne linki:

https://www.youtube.com/watch?v=T7rhjFFnTM4

https://www.youtube.com/watch?v=iTx4vrrHw60

https://www.youtube.com/watch?v=iTx4vrrHw60

Jeżeli natomiast w kolumnie SklepId wartość jest zero należy pamiętać o tym, że program s2s dodaje produkt do sklepu tylko w metodzie dokładnej i taką metodą należy wysłać produkt do sklepu w celu weryfikacji czy produkt dodał się prawdłowo, po wyłaslaniu produktu należy odświeżyć kartę Subiekt->Produkty przyciskiem F5. Jeżeli w dalszym ciągu w kolumnie SklepId mamy wartość zero należy zgłosić problem na stronie:  https://www.e-mo.com.pl/Ticket.

s2s integracja sklep sprawdzanie aktualizacja produktów

Nie pobiera się licencja programu s2s.

s2s_wymus_aktalizację oprogramowania.jpg

Jeżeli mamy starą wersję programu s2s poniżej wersji 1.7.6 i nie możemy pobrać licencji na program należy wykonać następujące kroki:

  1. Wejść w zakładkę programu s2s->Sklep->Ustawinia->Inne i zaznaczyć opcję "wymyś aktualizację oprogramowania",
  2. Wejść zakładkę s2s->Subiekt->Połączenie zrobić sobie zrzut ekranu w celu poźniejszego wykorzystania,
  3. Musimy odinstalować starą wersję  z Panelu sterowania Windows, wszystkie dane zostaną bez zmian nie trzeba będzie ponownie konfigurować programu,
  4. Zainstalować najnowszą wersją jaka jest dostępna. Dostępne wersje można sprawdzić tutaj: https://www.e-mo.com.pl/Software/s2s/Download,
  5. Na koniec w oknie programu s2s O programie->Licencje i klinąć przyciek "Pobierz".
s2s licencja błąd

Dynamiczna data aktualizacji zamówień z linii poleceń w pliku .bat


Użytkownicy coraz częściej korzystaja z opcji aktualizacji zamówień w programie s2s, przy okazji zmieniając datę w konfiguracji programu w zakładce Sklep->Ustawienia->do Subiekt->Zamówienia->Aktualizacja zamówień od daty. Należy pamiętać że opcje jest aktywna dopiero jak zaznaczymy powyżej opcję "pozwól na aktualizację zamówień". Dla uzyskania efektu dynamicznej daty należy stworzyć plik np. zamowienia.bat :

--początek pliku

@echo off  

cd "C:\Program Files (x86)\e-mo.pl\s2s"

subiekt2sklep.exe -ustawienia="e-mo.pl - ShopGold" -zamowienia -zAktualizujData="%date%"

--koniec pliku

Następnie w harmonogramie zadań uruchamiać plik zamówienia.bat. Wykorzystanie pliku w harmonogramie spowoduje, że program będzie aktulizawał produkty tylko z dnia bieżącego. W następnej wersji zastosujemy zmiennną -days="7", która pozwoli na pobieranie zamówień od wybranej daty minus ilość dni zawartej w zmiennej.

 

s2s linia poleceń dynamiczna data plik .bat

Jak przy pomocy w2s wysłać informację o przesyłkach do Allegro?

Zobacz film

Film pokazuje jak przy pomocy programu w2s wysłać informacje o przesyłkach do allegro. Oczywiście zamówienia muszą zostać pobrane z Allegro przez programu w2s.
w2s allegro przesyłka integracja zamówienia.

Jak mieć wpływ na status i informację o dostępności produktu w sklepie internetowym w a2c.online ?

Zobacz film

Film pokazuje jak w aplikacji a2c.online ustawić status produktów w sklepie na podstawie informacji o statusie produktu u dystrybutora oraz informacji o dostępności tego produktu u tego dystrybutora.
a2c.online status produktu dostępność produktu integracja

Jak nawigować na drzewie kategorii w aplikacj a2c.online ?

Zobacz film

Drzewko kategorii w aplikacji a2c.online jest dosyć specyficzne, trzeba się nauczyć z niego korzystać. Na kontrolce jest stronicowanie jednak to stronicowanie ujawnia się w momencie jak zaczynamy rozwijać gałęzie kategorii, bez rozwinięcia musi być dużo kategorii pierwszego poziomu żeby stronicowanie było wogóle możliwe. Licznik kategorii w stopce tego drzewka pokazuje dużo kategorii  jednak tylko kategorie rozwinięte są wliczane do stronicowania, widać to dokładnie na filmie.
a2c.online drzewko kategorii integracja

s2s błąd pliku konfiguracji

Zobacz film

Czasami plik z konfiguracją połączenia do bazy danych ulega uszkodzeniu (błędne zamknięcie systemu Windows, brak prądu), uszkodzenie pliku powoduje błąd, który uniemożliwia uruchomienie programu s2s. Rozwiązanie to skasowanie tego pliku i skonfigurowanie połączenie do bazy danych ponownie.
s2s błąd nie można uruchomić s2s

Jak zacząć import produktów z cennika dostarczonego przez dystrybutora do sklepu internetowego przy pomocy a2c.online ?

Zobacz film

Film pokazuje jak przy pomocy aplikacji a2c.online posiadając pliki od wybranego dytrybutora zasilić sklep internetowy w produkty które znajdują się w tych plikach.

Posiadając pliki należy w zakładce Pobierz->Dystrybutorzy aktywować wybranego dystrybutora zaznaczając mu opcję "Włącz integrację". Po włączeniu integracji należy w zakładce Pobierz->Autoryzacja wypełnić dane autoryzacyjne przeważnie są tą linki do plików XML, czasami należy podać użytkownika, hasło ewentualnie klucz API czy też dane do FTP.

Po wpisaniu danych autoryzacyjnych należy odczekać około 2h, w tym czasie apliakcja pobierze produkty od dystrybutora. Po pobraniu danycg należy wejść w zakładkę Wyślij->Kategorie i zaznaczyć wybrane kategorie do eksportu mapując je odpowiednio z kategoriami w sklepie. Należy pamiętać, że mapujemy kategorie najniższego poziomu, czyli te które nie mają już podkategorii.

Jeżeli wykonamy operację mapowania kategorii produkty zaczną się już wysyłać do sklepu. Wysyłka produktów odbywa się co 5 minut w paczkach po 25 produktów.

Jeżeli już aplikacja wyśle wszystkie produkty do sklepu to co 2h będzie uruchomiane zadanie aktualizacji o cen i stanów produktów.

a2c.online prestashop sklep internetowy aktualizacja cen aktualizacja stanów dodawanie produktów pobieranie cenników integracja

Jak zmiejszyć częstotliwość aktualizacji Baselinkera za pomocą s2s ?

s2s_czas_postoju.jpg

Częstotliwość aktualizacji w Baselinker oraz w każdym sklepie jaki aktualizujemy można zmienić w zakładce Sklep->Ustawienia->do sklepu internetowego->Produkty->Metody aktualizacji opcją Czas postoju, wpisujemy tam po prostu czas na jaki program zatrzyma się. Czas wpisujemy w milisekundach w przypadku Baselinkera można wpisać 300.
s2s baselinker częstotliwość aktualizacja sklepy internetowe integracja

Funkcjonalność automatycznego nadawania symboli kontrahentów w Subiekt GT.

s2s_automatyczne_nadawanie_symboli_kontrahentów.jpg

W przypadku włączenia funkcjonalności automatycznego nadawania symboli  kontrahentów w programie s2s, należy pamiętać, że taka sama funkcjonalność musi być włączona w samym Subiekt GT (Widok->Administracja->Parametry-Kontrahenci).
s2s Subiekt GT kontrahent automatyczny symbol