Błąd jest spowodowany tym, iż pole na serwerze FTP nie jest odpowiednikiem pola na serwerze WWW. Jeżeli pole jest puste należy wypełnić dane o licencji w zakładce , jeżeli nie jest puste należy poprawnie wypełnić pole korzystając najlepiej z kreatora ścieżki (klikając na ikonke folderu z plusikiem po prawej stronie w/w pola).
Powodem błędu jest brak obsługi na serwerze www. Na większości hostingów moduł jest zainstalowany należy go tylko włączyć dla danego konta hostingu, jeżeli nie ma takiej możliwości należy zwrócić się prośbą do administratora hostingu o włączenie w/w funkcjonalności.
Dla pewności iż wszystkie pliki zostały poprawnie wgrane należy wykonać ponowną instalacje . W przypadku jeżeli po ponownej instalacji webserwisu błąd w dalszym występuje należy sprawdzić czy hosting na którym jest zainstalowany sklep obsługuje w wersji 5.x oraz obsługę dla. Jeżeli nie potrafimy tego zrobić można się zwrócić do naszej firmy poprzez formularz kontaktowy w treści podając :
Program musi wiedzieć, do której kategorii ma zostać przypisany produkt w sklepie. Informację tą można przypisać w dwojaki sposób:
W celu zaimportowania produktów do sklepu należy, wcześniej zaimportować kategorie z zakładki , takie postępowanie pozwoli nam przypisać zaimportowane produkty do odpowiednich kategorii w sklepie. Jeżeli chcemy zaimportować produkty ze zdjęciami należy w zakładce następnie określić ścieżkę do obrazków oraz odznaczyć opcje bez importu zdjęć. Po tej operacji możemy przystąpić do importu produktów do Subiekt GT z zakładki
Ścieżki dla obrazków dla różnych sklepów:
Taką informacje określamy za pomocą opcji wyboru zaznaczając odpowiednie magazyny w zakładce Subiekt->Magazyny.
Przycisk wykorzystywany jest tylko w sklepie , służy do wyeksportowania informacji o magazynach do sklepu. Natomiast informacje o stanach na poszczególnych magazynach są eksportowane za pomocą zakładki .
aktualizuje wszystkie dane produkt po produkcie (proces aktualizacji jednego produktu trwa 1-3 sekund w zależności o łącza oraz hostingu) . Jest to metoda najwolniejsza ponieważ aktualizuje takie dane jak:
Tak, program s2s może obsługiwać klika sklepów z jednej bazy Subiekta. W związku z tym, iż program jest licencjonowany na sklep internetowy, należy wykupić tyle licencji ile chcemy obsługiwać sklepów.
Tak, w tym celu należy, wykupić dwie licencje na program , skonfigurować dostęp dla obydwóch sklepów w programie zakładka . W samym subiekcie należy dodać dwie cechy np: i , przypisać te ceny do produktów, które mają trafić do sklepu i nie zapominając, iż produkty te muszą być przeznaczone do sklepu internetowego (opcja produktu). Następnie należy aktywować opcję dla każdego ustawienia sklepu w programie . Po aktywowaniu należy w pisać w pole cecha identyfikująca sklep dla sklepu pierwszego a dla sklepu drugiego , można też wybrać, aby dla obowiązywał inny cennik niż dla odpowiada za to opcja . Można też zwiększyć lub zmiejszyć cenę z ustawionego cennika za pomocą pola (format zapisu: 1,00).
Uwaga: Opcja oraz pole działają tylko w przypadku włączenia opcji
Należy ręczenie wyedytować plik db.php w katalogu webserwis i zmienić wpis "port = 3306" na odpowiądający swoim ustawieniom na serwerach nazwa.pl może to być port 3305.
Błąd jest powodem wpisanie błędnego użytkownika i hasła w zakładce Sklep->Połączenie http. Dane te wypełniają się automatycznie podczas instalacji webserwisu. Rozwiązanie:
Powodem może być to, iż w zakładce nie mamy ustawionego ani jednego sklepu. W celu ustawienia sklepu należy na tabelce wcisnąć prawy przyciskiem myszy wtedy pojawi nam się menu kontekstowe z menu należy wybrać "Dodaj nowe ustawienia" i pojawi nam się formatka. W miejsce "Nazwa ustawienia" wpisujemy nazwę własną (dowolną) dla sklepu np: 2sklep i jeżeli obsługujemy tylko jeden sklep zaznaczamy opcję "Ustawienia domyślne". Po dodaniu nowego ustawienia powinno być już możliwa zmiana ustawień.
W takiej sytuacji należy w panelu administracyjnym sklepu wejść w Ustawienia podstawowe->Zarządzaj cache i zmienić na wartość np: 300, wartość w sekundach czyli jest to 5 minut. Program napewno aktualizuję bazę danych a za pokazywanie nieaktualnych danych odpowiedzialny jest cache sklepu .
W przypadku musimy wpisać dane do logowania do panelu administracyjnego sklepu , pamiętając aby uaktywnić wpisanemu użytkownikowi połączenie . Opis jak uaktywnić opcję znajdziecie Państwo tutaj.
Separator cechy można zmienić edytując plik:
Program nie usuwa produktów z bazy sklepu, natomiast może go ukryć w tak, żeby był nie widoczny w sklepie dla klientów. Jeżeli wyłączymy produkt w sklepie w samym Subiekcie i włączymy opcję: z zakładki: to taki produkt zostanie ukryty w sklepie podczas najbliższej aktualizacji.
Nie ma takiej możliwości, żeby do sklepu internetowego były eksportowane zdublowane indeksy, one po prostu są inne dla komputera, być może w tych indeksach znajdują się jakieś niewidoczne znaki dla człowieka np. spacja. Niepokojącym jest fakt, że w samym programie Subiekt można zmienić indeks/symbol produktu nawet przez omyłkę a każda zmiana indeksu będzie interpretowana przez sklep jako nowy produkt.
W celu podmiany zdjęcia w bazie sklepu należy załączyć opcję: w zakładki: oraz ponownie metodą dokładną wyeksportować produkty do sklepu, należy pamiętać, że opcja wykasuje wszystkie zdjęcia i zaimportuje nowe zdjęcia z Subiekta do sklepu.
Opcji nie należy nadużywać i mieć włączonej cały czas ponieważ opcja bardzo zwalnia aktualizację dokładną.
W przypadku wystąpienia błędu należy uruchomić program jako administrator. Film : Jak to zrobić
Oto trzy metody wykonywania promocji z użyciem Naszej aplikacji.
#1 Promocja dla SubiektGT (tylko):
Należy otworzyć program SubiektGT.
Tworzenie promocji w SubiektGT w Widok --> Zarządzanie --> Promocje. Następnie klikamy sobie na dodaj i określamy nazwę tej promocji. Wybieramy sobie towary z odpowiedniej grupy bądź pojedyńczo z listy towarów.
Określamy z jakiego poziomu cenowego będziemy korzystać (ustawiamy domyślny poziom jaki eksportujemy jako cena detaliczna w Naszej aplikacji w zakładce Sklep --> Ustawienia --> do sklepu internetowego --> Produkty --> Opcje produktów) i jaki rabat przydzielamy % dla grupy towarów.
Zakładka Czas - tutaj musimy ustalić na "Jednorazowa" i ustawić początek oraz zakończenie promocji, w innym przypadku nie będzie ona działać prawidłowo.
Przechodzimy do S2S Sklep --> Ustawienia --> Inne --> i zaznaczamy " promocja z SubiektGT".
Po wykonaniu powyższych rzeczy możemy dany produkt lub grupę produktów wyeksportować i sprawdzić czy promocja działa w zakładce Subiekt --> Produkty.
Promocja działa dla wszystkich metod dotyczących aktualizacji.
#2: Promocja - pola własne SubiektGT (tylko):
Należy uruchomić SubiektGT
Musimy utworzyć Pole własne w Subiekcie. Przechodzimy do Widok --> Administracja --> Parametry i odszukujemy " Pole własne"
Następnie "Obiekt" wybieramy jako "Towar i usługa" i klikamy obok na "Dodaj" --> Dodaj pole standardowe
Nazywamy odpowiednio pole, np. Promocja
Przechodzimy na dowolony Towar, na którym chcemy zrobić promocje i przechodzimy na zakładkę "Własne"
Wartość określamy jako "TAK" dużymi literami jeżeli chcemy aby produkt był w promocji, jeżeli nie chcemy by był widoczny to pozostawiamy tą wartość pustą bądź wpisujemy "NIE". Nie możemy stosować małych znaków, jedynie tylko wielkie.
Następnie najlepiej by było korzystać z dodatkowego poziomu cenowego**, gdzie na tym poziomie będzie widniała Nasza cena promocyjna na sklepie internetowym.
** Dodatkowy poziom cenowy
Przechodzimy do Widok --> Administracja --> Parametry --> Towary i usługi --> Zakładka "Ceny" i klikamy "Dodaj", a następnie nazywamy według własnych idei nowy Poziom Cenowy, który będzie odpowiadał promocji na sklepie internetowym.
**
Przechodzimy do zakładki Podstawowe i klikamy na kalkulacja cen i wpisujemy dla poziomu cenowego z którego będziemy korzystać cene promocyjną jaką będzie widoczna na sklepie internetowym. Zapisujemy i zamykamy kartę produktu
Przechodzimy do S2S Sklep --> Ustawienia --> Inne --> i odzaznaczamy " promocja z SubiektGT".
Przechodzimy do S2S Sklep --> Ustawienia --> do sklepu internetowego --> Pola własne --> Promocja - określamy to pole własne z Subiekta które utworzyliśmy do "Promocji"
Przechodzimy do S2S Sklep --> Ustawienia --> do sklepu internetowego --> Produkty --> Opcje produktów i określamy przy "Cena promocyjna" ten poziom cenowy z którego będziemy korzystać.
**- tyczy się tylko w przypadku, kiedy chcemy założyć dodatkowy poziom cenowy w Subiekcie odpowiadający promocji na sklepie internetowym
#3: Promocja na cechach w SubiektGT i Nexo:
Należy przejść do S2S --> Sklep --> Ustawienia --> Inne --> odznaczyć opcję "Promocja z SubiektGT"
Następnie przechodzimy do zakładki Sklep --> Ustawienia --> do sklepu internetowego --> Pola własne --> zaznaczamy opcję "promocja jako cecha".
Po wykonaniu powyższej czynności należy otworzyć Subiekta, i przejść na dany towar na którym będziemy ustawiać promocję na zakładkę "Grupy".
Klikamy opcję "Przypisz", a następnie "dodaj cechę".
Jeżeli wykonujemy promocję do konkretnej daty obniżając wartość towaru o 20 złotych powinniśmy dodać to w taki sposób:
- Promocja:20PLN:2017-10-30
Jeżeli promocja nie ma daty jej zakończenia i chcemy by trwała cały czas to należy ustawić to w taki sposób:
- Promocja:20PLN
Promocja powyżej będzie trwała cały czas w momencie kiedy za każdym razem taki produkt zostanie zaktualizowany, w innym przypadku będzie trwać ona tylko na 3 dni.
Na wyżej wymienioną metodę promocji można także ustawić wartość, np. "-20%", przykład poniżej:
- Promocja:20%
Przykłady promocji dostępne poniżej:
- Promocja:10PLN
- Promocja:20PLN
- Promocja:10%
- Promocja:20%
- Promocja:10PLN:2017-10-30
- Promocja:20%:2017-10-30
Funkcjonalność powyższa jest o tyle przydatna, że z poziomu SubiektGT oraz Subiekta Nexo możemy do określonej grupy produktów przypisać masowo wybrane promocję na konkretne towary. Zaoszczędzi Nam to sporo czasu zamiast przechodząc na każdy produkt i wykonując promocję pojedyńczo.
Proszę na starym komputerze zainstalować najnowszą wersję programu. Przed instalacją proszę o zaznaczenie opcji Sklep->Ustawienia->Inne->wymuś aktualizację oprogramowania następnie proszę zapisać ustawienia i zainstalować nową wersję. Po zainstalowaniu proszę zrobić kopię w s2s->Instalacja->Archiwizacja danych->Kopia bazy danych. Kopie należy wykonać na dysk każdy inny dysk niż c, o ile dysk c to dysk systemowy, jeżeli nie mamy takiej możliwości proszę o wykonanie kopii do katalogu c:\ProgramData\e-mo.pl. Jeżeli już zrobimy kopię to należy sokpiować ją na nowy komputer rownież na dysk D lub C:ProgramDatae-mo.pl, a następnie uruchomić program s2s->Instalacja->Archiwizacja->Odtwarzanie kopii bazy danych. Jeżeli podczas odtwarzania wystąpi błąd należy wskazać nową ścieżke gdzie mają być przechowywane pliki z bazą danych w polu "Wskaż nową lokalizacje bazy". Dla wersji 64 bitowej SQL przeważnie jest to ścieżka:C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL13.MSSQLSERVER\MSSQL\DATA przy czym zaznaczony na czerwono katalog na każdym komputerze może być inny.