aktualizuje wszystkie dane produkt po produkcie (proces aktualizacji jednego produktu trwa 1-3 sekund w zależności o łącza oraz hostingu) . Jest to metoda najwolniejsza ponieważ aktualizuje takie dane jak:

  • nazwę produktu,
  • cenę produktu,
  • dostępność produktu,
  • stawkę podatkową produktu,
  • przynależność produktu do producenta
  • przynależność produktu do odpowiedniej kategorii,
  • opis produktu  
  • zdjęcie produktu
Metoda ta również ukrywa produkty niezaktualizowane.  

aktualizuje tylko te produkty, które istnieją już w bazie sklepu robi to paczkami po 200 produktów na raz (proces aktualizacji paczki czyli 200 produktów trwa około 1-3 sekund w zależności od łącza i hostingu). Jest to najszybsza metoda aktualizacji i aktualizuje:
  • ceny produktu
  • dostępność produktu
Metoda nie ukrywa produktów niezaktualizowanych. .  

jest metodą mieszaną. Dla produktów które istnieją w bazie sklepu internetowego jest metodą szybką natomiast dla produktów nowych które są dodawane do bazy sklepu internetowego jest metodą dokładną. Metoda ukrywa produkty niezaktualizowane.


Na początku procesu aktualizacji pobierana jest zbiór produktów ze sklepu internetowego. Jeżeli produkt jest aktualizowany przez program, usuwany jest z tego wcześniej pobranego zbioru. Pod zakończeniu procesu aktualizacji, na serwer wysyłany jest zbiór produktów, które nie zostały zaktualizowane i te produkty są ukrywane. Opcja ma za zadanie ukrycie produktów, które wypadły z oferty danego dystrybutora. Sprawia ona też dużo kłopotów początkującym klientom ponieważ ukrywa produkty a użytkownik nie wie dlaczego.
Zakładając, że mamy w sklepie wcześniej wyeksportowane trzy kategorie A, B oraz C a podczas drugiego eksportu wybraliśmy tylko kategorię A wszystkie produkty z kategorii B oraz C zostaną ukryte.
: Opcja ukrywa tylko produkty, które zostały dodane przez program , produkty dodawane ręcznie z panelu administratora sklepu nie zostaną ukryte.


Optymalizację, czyli przyspieszenie działania metody można uzyskać zaznaczając opcję Sklep->Zdjęcia nigdy lub jeżeli nie ma, ewentualnie zmniejszając rozmiary poszczególnych zdjęć.
Opis działania opcji zdjęć

  • :pomija zdjęcia w procesie aktualizacji (szybka),
  • : sprawdza czy produkt ma zdjęcie jeżeli nie ma pomija aktualizację zdjęcia, jeżeli produkt nie ma wgrywa zdjęcia na serwer FTP (średnia-zalecana),
  • : zawsze wgrywa zdjęcia produktu (wolna).
Zalecany rozmiar zdjeć dużych to maksymalnie wartość 600. Większy rozmiar powoduje wolniejsze przesyłanie zdjęć na serwer ponieważ plik ze zdjęciem produktu ma większą objętość.


W katalogu /_var/gfx/ należy stworzyć katalog images. Następnie należy zrobić kopie pliku image_func.php, plik znajduje się w katalogu głównym sklepu. Po zrobieniu kopii pliku, plik należy podmienić plik na jeden z niżej wymienonych po uprzednim rozpakowaniu.

Po wgraniu tego pliku zdjęcia powinny pokazywać się poprawnie.  


Różnica między tymi webserwisami ma znaczenie tylko w przypadku kiedy użytkownik programu Action2osCommerce korzysta z uaktualnienia oferty z hurtowni bielizny kontri. W takim przypadku w webserwisie osCommerce2 kolor i rozmiar występują jako atrybuty razem.

Tutaj przykład wizualny:

Ta pozycja w menu kontekstowym pojawiająca się na formatce produktowej przy integracji z Azymutem po kliknięciu prawego przycisku na tabeli z produktami oznacza, iż w program zanim pobierze zdjęcie produktu z witryny Azumu.pl sprawdzi czy zdjęcie produktów jest we wskazanej ścieżce. Takie postępowanie może znacznie skrócić proces aktualizacji produktów.

Pliki ceny.xml i dostępnosci.xml są dociągane automatycznie podczas ładowania formatki produktów, jednak warunkiem jest poprawnie wypełnione login i hasło do Azymut w zakładce Automat->Logowanie. Jeżeli jest połączenie z hurtownia Azymut objawia się to tym, że stany produktów w tabeli są różne od zera, podobnie jest ze stawką VAT jest oną zmienna. W przypadku braku połączenia dostępność dla wszystkich produktów jest równa zero a stawka dla wszystkich produktów VAT jest równa 22%.

Po wejściu na formatkę produktów Kontri, klikając prawy przycisk myszy na tabeli z produktami mamy do dyspozycji menu kontekstowe:

  • Dodaj plik opisu
  • Dodaj plik zdjęć
Po naciśnięciu pozycji w menu pokazuje nam się dialog, który pozwoli wybrać plik z dysku lokalnego.

Od wersji programu należy skonfigurować połączenie z bazą danych. Poniżej przedstawiono możliwości:

  • Pierwsze uruchomienie program w celu instalacji bazy danych:
    • Serwer:
    • Baza danych:
    • Użytkownik:
    • Hasło: puste, lub takie jakie skonfigurowaliśmy podczas instalacji serwera MS SQL,
    • Przy instalacji MS SQL z programu można zaznaczyć opcje połączenie zaufane,
  • Jeżeli już pracowaliśmy w programie:
    • Serwer:
    • Baza danych:
    • Użytkownik:
    • Hasło: puste, lub takie jakie skonfigurowaliśmy podczas instalacji serwera MS SQL,
    • Przy instalacji MS SQL z programu można zaznaczyć opcję połączenie zaufane,
Pierwsze uruchomienie programu należy wykonać na komputerze, gdzie zainstalowana jest i działa baza MS SQL. Ważne jest to w przypadku jeżeli już mamy zainstalowaną i działajacą bazę MS SQL. W przeciwnym wypadku nie zainstaluje nam się baza programu i dalsze praca na nim nie będzie możliwa.

Powodem może być to, iż w zakładce nie mamy ustawionego ani jednego sklepu. W celu ustawienia sklepu należy na tabelce wcisnąć prawy przyciskiem myszy wtedy pojawi nam się z menu należy wybrać i pojawi nam się . W miejsce wpisujemy nazwę włąsną (dowolną) dla sklepu np: 2sklep i jeżeli obsługujemy tylko jeden sklep zaznaczamy opcję "Ustawienia domyślne". Po dodaniu nowego ustawienia powinno być już możliwa zmiana ustawień.

W chwili kiedy dostają Państwo z ofertą znajdują się tam wszystkie pozycje na dzień wysłania dysku CD-ROM, w miarę upływu czasu firma Azymut dodaje i tworzy się , nowe pozycje można ściągnąć w programie w zakładce , jeżeli zaznaczymy wspomniany w pytaniu damy znać firmie Azymut, że pobraliśmy te pozycje i firma Azymut oczyści , tak żebyśmy następnym razem znowu nie pobierali tych pozycji. Jeżeli nie zaznaczymy kwadracika pozycje cały czas będą w kolejce.

  • Musimy mieć skonfigurowane połączenie z (tutaj opis),
  • Musimy mieć dodaną choć jedną (tutaj opis)
  • Jeżeli chcemy pobrać plik online, musimy dodać hasła dla konkretnego dystrybutora w zakładce (),
  • Pobieramy plik online w zakładce klikamy prawym przyciskiem pojawia się menu kontekstowe wybieramy i wybieramy odpowiedniego dystrybutora, na początek musimy wybrać duży plik XML, oczywiście możemy podąc plik z dysku lokalnego używając opcji ,
  • Po ściągnięciu pliku, (Prawy klik na wybranym pliku->Menu->kontekstowe->Przetworz plik)
  • Wchodzimy w zaznaczamy interesujące nas kategorie, możemy ustawić poziomy marży i robimy eksport. Pamiętajmy, że poziom marży możemy później zmienić.
  • Wchodzimy w , w tej zakładce pojawiają się produkty z wcześniej zaznaczonych kategorii, w tym momencie klikając przycisk eksportuj produkty zostają wyeksportowane do sklepu.

Nasze połączenie z jest błędnie skonfigurowane, należy ponownie je ustawić w tym celu wchodzimy w i w miejsce wpisujemy "". Pow psianiu nazwy bazy danych sprawdzamy połaczenia, jeżeli połączenie jest poprawne wychodzimy z okna. Zamykamy wcześniej otwarte okno Po ponownym włączeniu okna dodanie nowego ustawienia powinno być możliwe.

Jeżeli błąd dalej się pojawia a my mamy system Windows Vista, mimo że jesteśmy administratorami komputera, uruchamiamy program "C:\Program Files\e-mo.pl Piotr Rusin\Action2osCommerce\Action2sklep.exe" jako administrator (opcja Uruchom jako po prawym przyciskiem myszy).

Jeżeli kilka razy odsintalowywaliśmy program upewniemy się czy na naszym dysku nie istnieją pliki:

  • c:Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data\emoa2c.mdf
  • C:Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data\emoa2c_log.ldf
jeżeli istnieją w/w pliki należy je usunąć i ponownie uruchomić program.

Należy mieć zainstalowany program Microsoft SQL Server Management Studio Express. Jeżeli nie posiadamy możemy sobie ściągnąć wersje darmową stąd. Tutaj można obejrzeć film jak zmienić hasło dla użytkownika sa.

  • Proszę sobie zainstalować nowy webserwis,
  • Proszę wykasować wszystkie zdjęcia z katalogu /_var/gfx/images/,
  • Należy skasować wszystkie zdjęcia z katalogu /_var/gfx/ omijając w tym katalogu plik index.php
  • Usunąć dane z tabeli bazy danych sklepu shoper gfx poleceniem SQL: truncate gfx;
  • Ustawić ścieżkę zdjęć (Sklep->Połączenie FTP) na /_var/gfx/
  • Zrobić dokładny import oferty danego dystrybutora z opcją zdjęć zawsze,
  • Przywrócić oryginalny plik img_func.php ze sklepu shoper.

Błąd jest powodem wpisanie błędnego użytkownika i hasła w zakładce Sklep->Połączenie http. Dane te wypełniają się automatycznie podczas instalacji webserwisu. Rozwiązanie:

  • Przeinstalować webserwis,
  • Zalogować się do FTP do katalogu webserwisu otworzyć plik index.php. Użytkownik zapisany jest w zmiennej $tajny_user = 'test' a hasło w zmiennej $tajne_haslo = 'test'.

Ponieważ program ma ograniczenie że nie pokazuje i tym samym nie eksportuje do sklepów produktów z ceną równą 0,00 zł. W związku z tym, że w pliku XML Fen niektóre produktu mają taką cenę to nie pokazują się one w widoku Cennik->Produkty.

Podczas aktualizacji cenników program sprawdza, kiedy były aktualizowane ceny produktów. Przy założeniu, że produkt rozpoznał cenę od dystrybutora X a w bazie jest już cena dystrybutora Y, algorytm wygląda następująco:

  • Data aktualizacja musi być dzisiejsza. Jeżeli cena dystrybutora Y jest "starsza" np. wczorajsza to następuje aktualizacja na cenę dystrybutora X, jeżeli daty są takie same czyli dzisiejsze to program sprawdza dalej,
  • Sprawdzana jest dostępność jeżeli dostępność dystrybutora Y jest równa zero to następuje zamiana ceny i dostępności na dystrybutora X. Jeżeli obie wartości są większe od zera program sprawdza dalej,
  • Sprawdzana jest cena, jeżeli cena dystrybutora Y jest większa niż dystrybutora X to cena i dostępność jest zmieniana. Jeżeli nie to zostaje cena i dostępność dystrybutora Y.

Planowane zadania powinno się ustawić dwutorowo (), tzn. pierw powinno się zasilać bazę danych programu od dystrybutora, a następnie w kilkuminutowym odstępie czasowym powinno się aktualizować ofertę sklepu.
Jeżeli mamy do dyspozycji u danego dystrybutora dwa pliki, plik duży i plik mały,dostępności lub ceny. To powinniśmy ustawiać wykonywane automatycznie np. co jedną, dwie godziny i powinno to być zadanie aktualizacji bazy programu na podstawie pliku małego bądź cen i/lub dostępności (jeżeli są dwa pliki ceny i dostępność musimy ustalić dwa zadania, pierwsze aktualizacji cen a druga aktualizacja dostępności). wykonywane np. 10-15 minut po zadaniu pierwszy jako zadanie uaktualniające ofertę sklepu metodą szybką.

Pamiętajmy że plik cen zawsze ustawia dostępności wszystkich produktów danego dystrybutora na zero, wieć plik cen należy ustawiać/przetwarzać zawsze jako pierwszy.
powinna być aktualizowanie raz dziennie pliku dużego, a w odstępie czasowy 30 minut aktualizacja sklepu metodą przyrostową.

Jeżeli aktualizujemy ofertę kliku dystrybutorów takie ustawiania jak w/w należy ustawić dla kazego dystrybutora z osobna.


Ponieważ program przy uruchomieniu nie mógł z jakiś względów założyć bazy danych.


Jeżeli błąd dalej się pojawia a my mamy system , mimo że jesteśmy administratorami komputera, uruchamiamy program "C:/Program Files/e-mo.pl Piotr Rusin/Action2osCommerce/Action2sklep.exe" jako administrator (opcja Uruchom jako administrator dostepne jest pod prawym przyciskiem myszy).
Jeżeli kilka razy odsintalowywaliśmy upewniemy się czy na naszym dysku nie istnieją pliki:

  • C:/Program Files/Microsoft SQL Server/MSSQL.1/MSSQL/Data/emoa2c.mdf
  • C:/Program Files/Microsoft SQL Server/MSSQL.1/MSSQL/Data/emoa2c_log.ldf
jeżeli istnieją w/w pliki należy je usunąć i ponownie uruchomić program.
Jeżeli to nie pomaga należy bazę danych założyć samodzielnie za pomocą programu (do ściągnięcia tutaj). potrzebny do założenia bazy danych znajduje się tutaj. Film jak to należy zrobić ręcznie jest dostępny tutaj.


W przypadku musimy wpisać dane do logowania do panelu administracyjnego sklepu , pamiętając aby uaktywnić wpisanemu użytkownikowi połączenie . Opis jak uaktywnić opcję znajdziecie Państwo tutaj.

Jeżeli występuje błąd typu:access denied, nie mamy dostępu do usługi i należy o dostęp do Bramki XML wystąpić do firmy AB. Jeżeli natomiast wystąpi błąd typu: access denied [you don't have the privileges to manage shippment addresses. contact your salesman.] oznacza że mamy dostęp a sam program w celu sprawdzania połączenia sprawdza kod pocztowy i widocznie sprawdzany login nie ma dostępu do tego rodzaju usług.

Pliki z AB należy pobierać w następującej kolejności:

  • Grupy XML,
  • Producent XML,
  • Wielkości,
  • Grupy XML,
  • Parametr XML,
  • Duży XML bądź Duży XML (Aktualizacja),
  • Dostępności XML,
  • Zdjęcia XML (tutaj proces może trwać bardzo długo nawet do 4 godzin i należy go przeprowadzać od czasu do czasu).

W takiej sytuacji należy w panelu administracyjnym sklepu wejść w Ustawienia podstawowe->Zarządzaj cache i zmienić na wartość np: 300, wartość w sekundach czyli jest to 5 minut. Program napewno aktualizuję bazę danych a za pokazywanie nieaktualnych danych odpowiedzialny jest cache sklepu .

Dla sklepu SOTESHOP 5.0 w wersji abonamentowej ściężką do webserwisu przy założeniu, że wpisaliśmy w licencji jest

Program działa w obu przypadkach, czyli w pełnej wersji i wynajmowanej.

Dane dostępowe do bazy danych możemy odczytać w pliku

Obsługa Incom działa jeżeli:

W przypadku jeżeli dalej nam nie działa logowanie do Incom oznacza to, iż jakiś program na naszym komputerze (firewall, antywirus) blokuje korzystanie z webserwisu Incom.

Tak, w przypadku pobierania plików z hurtowni Azymut i uaktualniając ofertę w bazie programu najpierw pobieramy plik Ceny XML a potem Dostępności XML.
Jeżeli pobierzemy Duży XML musimy pamiętać, że plik zgodnie ze specyfikacją WBD zawiera maksimum 500 pozycji, a kolejka czyści się jeżeli mamy zaznaczoną opcję w Zakładce . Także plik musimy pobierać, aż do wyskoczenia błędu w aplikacji przy ściąganiu dużego XML, błąd oznacza, że nie ma już pozycji do ściągnięcia.
Po pobraniu wszystkich pozycji z Dużego XML należy ściągnąć Ceny XML i Dostępności XML (kolejność ma znaczenie). Jeżeli pobierzemy w odwrotnej kolejności wszystkie pozycje będą ze stanem równym 0.

Po otwarciu Cennik->Kategorie cały czas pisze trwa ładowanie proszę czekać i nie ma żadnej reakcji. Powodem może być duża ilość plików tymczasowych na dysku twardym. Pomaga oczyszczenie dysku z wszystkich plików tymczasowych na komputerze lokalnym.