A2C

Przy pomocy naszego oprogramowania mogą Państwo w łatwy i automatyczny sposób aktualizować ofertę sklepu internetowego. Aplikacja obsługuje ponad 350 hurtowni, a także najpopularniejsze systemy sklepowe, tj. Magento, PrestaShop, ShopGold, Shoper i inne.

Chciałbym się dowiedzieć czy ta aplikacja posiada możliwość definiowania różnych marży dla poszczególnych kategorii?

Tak istnieje taka możliwość, przy widoku drzewka kategorii po kliknięciu na daną kategorie pojawia sie pod drzewem kategorii pole odpowiedzialne za wprowadzenie marży. Jeżeli wprowadzimy marże i zatwierdzimy przyciskiem, marża zostanie zapisana na stale.


Podczas próby sprawdzania połączenia http występuje błąd?

Jeżeli "Autoryzacja Basic" jest zaznaczona proszę o odznaczenie tej opcji.


Nie wyświetlają sie obrazki w sklepie co robie źle?
  • Należy skonfigurować poprawnie połączenie ftp w aplikacji
    jest to zakładka "Sklep->Połączenie ftp",
  • Należy poprawnie wpisać scieżkę "Katalog zdjęc".

Jak działa algorytm na przypisywanie wagi dla produktu ?

Aplikacja sprawdza czy w XMLowym nodzie :





znajduje się parametr nazwa o wartości Waga, jeżeli jest to przypisuje wage dla produktu z parametru opis, aplikacja sprawdza dalej czy w parametrze jm znajduje sie "g" (gram) jeżeli tak to dzieli wcześniej przypisaną wagę przez 1000. Jeżeli aplikacja nie znajdzie parametru nazwa, który ma wartość Waga przypisuje wagę 1kg.


Co to jest szybka aktualizacja ?

Jest to funkcjonalność dodana w wersji 1.0.4. Aktywujemy ją w menu Sklep->Produkty. Opcja "Szybka aktualizacja" pozwala na błyskawiczną aktualizację cen i stanów magazynowych.


Jak zdobyć plik XML?

Należy kupić program firmy Conor. Opis jak to zrobić znajduje się tutaj. Zakup programu umożliwia udostępnienie pliku XML przez firmę Action, program Action2osCommerce nie współpracuje z plikiem XML generowanym przez program Cennik-Offline firmy Conor.


Dlaczego podczas eksportu produktów z Azumut.pl większość produków ma stawkę VAT 22%, kiedy rzeczywista stawka vat dla produktu jest inna ?

Dzieję się tak dlatego, iż w pliku z produktami nie ma określonej stawki VAT dla produktu, domyślna stawka programie to 22%. Stawka produktu znajduję się w pliku z cenami, plik ten jest ściągany z hurtowni Azumut.pl jednak do tej operacji potrzebne jest wypełnienie pól w Automat->Logowanie->Azymut. Proszę również pamiętać, iż w hurtowni Azymut.pl należy podać numer IP komputera z którego następuje aktualizacji.


Dlaczego w mojej bazie po eksporcie z programu w nazwach i opisach pojawiają się "krzaki"?

Sytuacja występuje na hostingach, które mają ustawione domyślne połączenie z bazą danych jako latin1. W związku z tym, że skrypty instalacyjne, administracyjne oraz sklepu:

  • /includes/functions/database.php
  • admin/ncludes/functions/database.php
  • install/includes/functions/database.php
które nawiązują połączenie z bazą danych nie mają ustawionego kodowania, dziedziczą to błędnie ustawione kodowanie z ustawień serwera. Nasze dane zostają zapisane w bazie danych jako dane latin1, co jest oczywiście błędem. Jeżeli jesteśmy na etapie instalacji to wystarczy dodać na koniec funkcji tep_db_connect we wszystkich trzech pilkach prze polecenim return linie:
  • mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
i jeszcze raz przeinstalować oprogramowanie osCommerce. W przypadku działania sklepu sytuacja jest nie co trudniejsza, ale też jest z niej wyjście, jeżeli zajdzie taka potrzeba jesteśmy wstanie odpłatnie (50 + VAT) wykonać konwersję bazy danych na poprawne kodowanie.

 


Czym różnią się metody aktualizacji: dokładna, szybka oraz przyrostowa ?

Metoda dokładna aktualizuje wszystkie dane produkt po produkcie (proces aktualizacji jednego produktu trwa 1-3 sekund w zależności o łącza oraz hostingu) . Jest to metoda najwolniejsza ponieważ aktualizuje takie dane jak:

  • nazwę produktu,
  • cenę produktu,
  • dostępność produktu,
  • stawkę podatkową produktu,
  • przynależność produktu do producenta
  • przynależność produktu do odpowiedniej kategorii,
  • opis produktu

     

  • zdjęcie produktu
Metoda ta również ukrywa produkty niezaktualizowane.

 



Metoda szybka aktualizuje tylko te produkty, które istnieją już w bazie sklepu robi to paczkami po 200 produktów na raz (proces aktualizacji paczki czyli 200 produktów trwa około 1-3 sekund w zależności od łącza i hostingu). Jest to najszybsza metoda aktualizacji i aktualizuje:

  • ceny produktu
  • dostępność produktu
Metoda nie ukrywa produktów niezaktualizowanych. Uwaga: Od wersji 1.3.4 metoda ukrywa produkty niezaktualizowane. .

 



Metoda przyrostowa jest metodą mieszaną. Dla produktów które istnieją w bazie sklepu internetowego jest metodą szybką natomiast dla produktów nowych które są dodawane do bazy sklepu internetowego jest metodą dokładną. Metoda ukrywa produkty niezaktualizowane.


Co robi opcja ukryj produkty niezaktualizowane?

Na początku procesu aktualizacji pobierana jest zbiór produktów ze sklepu internetowego. Jeżeli produkt jest aktualizowany przez program, usuwany jest z tego wcześniej pobranego zbioru. Pod zakończeniu procesu aktualizacji, na serwer wysyłany jest zbiór produktów, które nie zostały zaktualizowane i te produkty są ukrywane. Opcja ma za zadanie ukrycie produktów, które wypadły z oferty danego dystrybutora. Sprawia ona też dużo kłopotów początkującym klientom ponieważ ukrywa produkty a użytkownik nie wie dlaczego.


Przykład działania: Zakładając, że mamy w sklepie wcześniej wyeksportowane trzy kategorie A, B oraz C a podczas drugiego eksportu wybraliśmy tylko kategorię A wszystkie produkty z kategorii B oraz C zostaną ukryte.


UWAGA: Opcja ukrywa tylko produkty, które zostały dodane przez program Action2osCommerce, produkty dodawane ręcznie z panelu administratora sklepu nie zostaną ukryte.


Jak z optymalizować metodą dokładną?

Optymalizację, czyli przyspieszenie działania metody można uzyskać zaznaczając opcję Sklep->Zdjęcia nigdy lub jeżeli nie ma, ewentualnie zmniejszając rozmiary poszczególnych zdjęć.
Opis działania opcji zdjęć

  • nigdy:pomija zdjęcia w procesie aktualizacji (szybka),
  • jeżeli nie ma: sprawdza czy produkt ma zdjęcie jeżeli nie ma pomija aktualizację zdjęcia, jeżeli produkt nie ma wgrywa zdjęcia na serwer FTP (średnia-zalecana),
  • zawsze: zawsze wgrywa zdjęcia produktu (wolna).
Zalecany rozmiar zdjeć dużych to maksymalnie wartość 600. Większy rozmiar powoduje wolniejsze przesyłanie zdjęć na serwer ponieważ plik ze zdjęciem produktu ma większą objętość.
W wersji dla sklepu shoper.pl po eksporcie produktów nie pokazują mi się zdjęcia produktów lub każde zdjęcie jest takie same, dlaczego?

W katalogu /_var/gfx/ należy stworzyć katalog images. Następnie należy zrobić kopie pliku image_func.php, plik znajduje się w katalogu głównym sklepu. Po zrobieniu kopii pliku, plik należy podmienić plik na jeden z niżej wymienonych po uprzednim rozpakowaniu.

Po wgraniu tego pliku zdjęcia powinny pokazywać się poprawnie.

 

UWAGA: notatka dotyczy programu do wersji 1.3.3. Powyżej tej wersji nie stosować tego zalecenia.
Czym różnią się webserwisy osCommerce i osCommerce2?

Różnica między tymi webserwisami ma znaczenie tylko w przypadku kiedy użytkownik programu Action2osCommerce korzysta z uaktualnienia oferty z hurtowni bielizny kontri. W takim przypadku w webserwisie osCommerce2 kolor i rozmiar występują jako atrybuty razem.

Tutaj przykład wizualny:


Co znaczy w integracji z Azymutem "Dodaj ścieżkę lokalną"?

Ta pozycja w menu kontekstowym pojawiająca się na formatce produktowej przy integracji z Azymutem po kliknięciu prawego przycisku na tabeli z produktami oznacza, iż w program zanim pobierze zdjęcie produktu z witryny Azumu.pl sprawdzi czy zdjęcie produktów jest we wskazanej ścieżce. Takie postępowanie może znacznie skrócić proces aktualizacji produktów.


Czy Action2osCommerce wykorzystuje pliki ceny.xml i dostepnosc.xml z hurtowni Azymut?

Pliki ceny.xml i dostępnosci.xml są dociągane automatycznie podczas ładowania formatki produktów, jednak warunkiem jest poprawnie wypełnione login i hasło do Azymut w zakładce Automat->Logowanie. Jeżeli jest połączenie z hurtownia Azymut objawia się to tym, że stany produktów w tabeli są różne od zera, podobnie jest ze stawką VAT jest oną zmienna. W przypadku braku połączenia dostępność dla wszystkich produktów jest równa zero a stawka dla wszystkich produktów VAT jest równa 22%.


Jak dodać pliki ze zdjęciami i opisami z hurtowni Kontri do programu Action2osCommerce?

Po wejściu na formatkę produktów Kontri, klikając prawy przycisk myszy na tabeli z produktami mamy do dyspozycji menu kontekstowe:

  • Dodaj plik opisu
  • Dodaj plik zdjęć

Po naciśnięciu pozycji w menu pokazuje nam się dialog, który pozwoli wybrać plik z dysku lokalnego.

UWAGA: Pliki z opisami oraz zdjęciami są też automatycznie ściągane w zakładce Wczytaj pliki->Pobierz online.


Jak skonfigurować połączenia z bazą danych MS SQL?

Od wersji programu 1.3.4 należy skonfigurować połączenie z bazą danych MS SQL. Poniżej przedstawiono możliwości:

  • Pierwsze uruchomienie program w celu instalacji bazy danych:
    • Serwer: (local)\SQLEXPRESS
    • Baza danych: master
    • Użytkownik: sa
    • Hasło: puste, lub takie jakie skonfigurowaliśmy podczas instalacji serwera MS SQL,
    • Przy instalacji MS SQL z programu można zaznaczyć opcje połączenie zaufane,
  • Jeżeli już pracowaliśmy w programie:
    • Serwer: (local)\SQLEXPRESS
    • Baza danych: emoa2c
    • Użytkownik: sa
    • Hasło: puste, lub takie jakie skonfigurowaliśmy podczas instalacji serwera MS SQL,
    • Przy instalacji MS SQL z programu można zaznaczyć opcję połączenie zaufane,

Uwaga: Pierwsze uruchomienie programu należy wykonać na komputerze, gdzie zainstalowana jest i działa baza MS SQL. Ważne jest to w przypadku jeżeli już mamy zainstalowaną i działajacą bazę MS SQL. W przeciwnym wypadku nie zainstaluje nam się baza programu i dalsze praca na nim nie będzie możliwa.


Dlaczego program nie zapisuje mi ustawień programu?

Powodem może być to, iż w zakładce Sklep->Ustawienia->Sklepy nie mamy ustawionego ani jednego sklepu. W celu ustawienia sklepu należy na tabelce wcisnąć prawy przyciskiem myszy wtedy pojawi nam się menu kontekstowe z menu należy wybrać "Dodaj nowe ustawienia" i pojawi nam się formatka. W miejsce "Nazwa ustawienia" wpisujemy nazwę włąsną (dowolną) dla sklepu np: 2sklep i jeżeli obsługujemy tylko jeden sklep zaznaczamy opcję "Ustawienia domyślne". Po dodaniu nowego ustawienia powinno być już możliwa zmiana ustawień.


Co znaczy kwadracik "Potwierdź transakcje" w oknie logowania AZYMUT?

W chwili kiedy dostają Państwo cd-rom "startowy" z ofertą Azymutu znajdują się tam wszystkie pozycje na dzień wysłania dysku CD-ROM, w miarę upływu czasu firma Azymut dodaje nowe pozycje do cennika i tworzy się kolejka nowych pozycji, nowe pozycje można ściągnąć w programie w zakładce Cenniki->Lista plików>Menu kontekstowe->Pobierz online->Azymut->Duży XML, jeżeli zaznaczymy wspomniany w pytaniu kwadracik "Potwierdź transakcje" damy znać firmie Azymut, że pobraliśmy te pozycje i firma Azymut oczyści naszą kolejkę do zera, tak żebyśmy następnym razem znowu nie pobierali tych pozycji. Jeżeli nie zaznaczymy kwadracika pozycje cały czas będą w kolejce.


Jak dodać produkty do sklepu?
  • Musimy mieć skonfigurowane połączenie z MS SQL (tutaj opis),
  • Musimy mieć dodaną choć jedną konfigurację dla sklepu (tutaj opis)
  • Jeżeli chcemy pobrać plik online, musimy dodać hasła dla konkretnego dystrybutora w zakładce (Automat->Logowanie),
  • Pobieramy plik online w zakładce Cennik->Lista plików klikamy prawym przyciskiem pojawia się menu kontekstowe wybieramy Pobierz online i wybieramy odpowiedniego dystrybutora, na początek musimy wybrać duży plik XML, oczywiście możemy podąc plik z dysku lokalnego używając opcji Dodaj plik,
  • Po ściągnięciu pliku, plik należy przetworzyć (Prawy klik na wybranym pliku->Menu->kontekstowe->Przetworz plik)
  • Wchodzimy w Cennik->Kategorie zaznaczamy interesujące nas kategorie, możemy ustawić poziomy marży i robimy eksport. Pamiętajmy, że poziom marży możemy później zmienić.
  • Wchodzimy w Cennik->Produkty, w tej zakładce pojawiają się produkty z wcześniej zaznaczonych kategorii, w tym momencie klikając przycisk eksportuj produkty zostają wyeksportowane do sklepu.

Przy próbie dodania ustawianie wyskakuje błąd "Invalid object name sklepy"?

Nasze połączenie z bazą danych MS SQL jest błędnie skonfigurowane, należy ponownie je ustawić w tym celu wchodzimy w Cennik->Połączenia i w miejsce nazwa bazy danych wpisujemy "emoa2c". Pow psianiu nazwy bazy danych sprawdzamy połaczenia, jeżeli połączenie jest poprawne wychodzimy z okna Połączenia. Zamykamy wcześniej otwarte okno Sklep->Ustawienia. Po ponownym włączeniu okna Sklep->Ustawienia dodanie nowego ustawienia powinno być możliwe.



Jeżeli błąd dalej się pojawia a my mamy system Windows Vista, mimo że jesteśmy administratorami komputera, uruchamiamy program "C:\Program Files\e-mo.pl Piotr Rusin\Action2osCommerce\Action2sklep.exe" jako administrator (opcja Uruchom jako po prawym przyciskiem myszy).



Jeżeli kilka razy odsintalowywaliśmy program upewniemy się czy na naszym dysku nie istnieją pliki:

  • c:Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data\emoa2c.mdf
  • C:Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data\emoa2c_log.ldf
jeżeli istnieją w/w pliki należy je usunąć i ponownie uruchomić program.


Jak zmienić hasło do bazy danych MS SQL użytkownika sa?

Należy mieć zainstalowany program Microsoft SQL Server Management Studio Express. Jeżeli nie posiadamy możemy sobie ściągnąć wersje darmową stąd. Tutaj można obejrzeć film jak zmienić hasło dla użytkownika sa.


Nie mam zdjęć w wersji programu 1.3.4, posiadam sklep shopera?

 

  • Proszę sobie zainstalować nowy webserwis,
  • Proszę wykasować wszystkie zdjęcia z katalogu /_var/gfx/images/,
  • Należy skasować wszystkie zdjęcia z katalogu /_var/gfx/ omijając w tym katalogu plik index.php
  • Usunąć dane z tabeli bazy danych sklepu shoper gfx poleceniem SQL: truncate gfx;
  • Ustawić ścieżkę zdjęć (Sklep->Połączenie FTP) na /_var/gfx/
  • Zrobić dokładny import oferty danego dystrybutora z opcją zdjęć zawsze,
  • Przywrócić oryginalny plik img_func.php ze sklepu shoper.

       


Co zrobić mając błąd Strona wymaga logowania?

Błąd jest powodem wpisanie błędnego użytkownika i hasła w zakładce Sklep->Połączenie http. Dane te wypełniają się automatycznie podczas instalacji webserwisu. Rozwiązanie:

  • Przeinstalować webserwis,
  • Zalogować się do FTP do katalogu webserwisu otworzyć plik index.php. Użytkownik zapisany jest w zmiennej $tajny_user = 'test' a hasło w zmiennej $tajne_haslo = 'test'.


Dlaczego nie widać wszystkich produktów w FEN?

Ponieważ program ma ograniczenie że nie pokazuje i tym samym nie eksportuje do sklepów produktów z ceną równą 0,00 zł. W związku z tym, że w pliku XML Fen niektóre produktu mają taką cenę to nie pokazują się one w widoku Cennik->Produkty.


Jak działa opcja porównywania cen?

Podczas aktualizacji cenników program sprawdza, kiedy były aktualizowane ceny produktów. Przy założeniu, że produkt rozpoznał cenę od dystrybutora X a w bazie jest już cena dystrybutora Y, algorytm wygląda następująco:

  • Data aktualizacja musi być dzisiejsza. Jeżeli cena dystrybutora Y jest "starsza" np. wczorajsza to następuje aktualizacja na cenę dystrybutora X, jeżeli daty są takie same czyli dzisiejsze to program sprawdza dalej,
  • Sprawdzana jest dostępność jeżeli dostępność dystrybutora Y jest równa zero to następuje zamiana ceny i dostępności na dystrybutora X. Jeżeli obie wartości są większe od zera program sprawdza dalej,
  • Sprawdzana jest cena, jeżeli cena dystrybutora Y jest większa niż dystrybutora X to cena i dostępność jest zmieniana. Jeżeli nie to zostaje cena i dostępność dystrybutora Y.


Jak ustawić planowane zadania?

Planowane zadania powinno się ustawić dwutorowo (dwa planowane zadania), tzn. pierw powinno się zasilać bazę danych programu od dystrybutora, a następnie w kilkuminutowym odstępie czasowym powinno się aktualizować ofertę sklepu.


Zalecenia:

Jeżeli mamy do dyspozycji u danego dystrybutora dwa pliki, plik duży i plik mały,dostępności lub ceny. To powinniśmy ustawiać pierwsze zadanie wykonywane automatycznie np. co jedną, dwie godziny i powinno to być zadanie aktualizacji bazy programu na podstawie pliku małego bądź cen i/lub dostępności (jeżeli są dwa pliki ceny i dostępność musimy ustalić dwa zadania, pierwsze aktualizacji cen a druga aktualizacja dostępności). Drugie zadanie wykonywane np. 10-15 minut po zadaniu pierwszy jako zadanie uaktualniające ofertę sklepu metodą szybką.

UWAGA: Pamiętajmy że plik cen zawsze ustawia dostępności wszystkich produktów danego dystrybutora na zero, wieć plik cen należy ustawiać/przetwarzać zawsze jako pierwszy.


Trzecim zadaniem powinna być aktualizowanie raz dziennie pliku dużego, a czwartym zadaniem w odstępie czasowy 30 minut aktualizacja sklepu metodą przyrostową.

UWAGA: Jeżeli aktualizujemy ofertę kliku dystrybutorów takie ustawiania jak w/w należy ustawić dla kazego dystrybutora z osobna.

 


Dlaczego nie mam bazy danych emoa2c?

Ponieważ program przy uruchomieniu nie mógł z jakiś względów założyć bazy danych.

Rozwiązanie nr 1:
Jeżeli błąd dalej się pojawia a my mamy system Windows Vista, mimo że jesteśmy administratorami komputera, uruchamiamy program "C:/Program Files/e-mo.pl Piotr Rusin/Action2osCommerce/Action2sklep.exe" jako administrator (opcja Uruchom jako administrator dostepne jest pod prawym przyciskiem myszy).


Rozwiązanie nr 2:
Jeżeli kilka razy odsintalowywaliśmy program upewniemy się czy na naszym dysku nie istnieją pliki:

  • C:/Program Files/Microsoft SQL Server/MSSQL.1/MSSQL/Data/emoa2c.mdf
  • C:/Program Files/Microsoft SQL Server/MSSQL.1/MSSQL/Data/emoa2c_log.ldf
jeżeli istnieją w/w pliki należy je usunąć i ponownie uruchomić program.

 


Rozwiązanie nr 3:
Jeżeli to nie pomaga należy bazę danych emoa2c założyć samodzielnie za pomocą programu Microsoft SQL Server Management Studio Express (do ściągnięcia tutaj). Skrypt potrzebny do założenia bazy danych znajduje się tutaj. Film jak to należy zrobić ręcznie jest dostępny tutaj.


Jak wypełnić zakładkę połączenie HTTP w przypadku sklepu SOTESHOP 5.0?

W przypadku SOTESHOP 5.0 musimy wpisać dane do logowania do panelu administracyjnego sklepu SOTESHOP, pamiętając aby uaktywnić wpisanemu użytkownikowi połączenie WebAPI. Opis jak uaktywnić opcję WebAPI znajdziecie Państwo tutaj.


Co zrobić w przypadku wystąpienia błędu przy sprawdzaniu połączenia z AB?

Jeżeli występuje błąd typu:access denied, nie mamy dostępu do usługi Bramka XML i należy o dostęp do Bramki XML wystąpić do firmy AB. Jeżeli natomiast wystąpi błąd typu: access denied [you don't have the privileges to manage shippment addresses. contact your salesman.] oznacza że mamy dostęp a sam program w celu sprawdzania połączenia sprawdza kod pocztowy i widocznie sprawdzany login nie ma dostępu do tego rodzaju usług.


W jakiej kolejności pobierać pliki z AB?

Pliki z AB należy pobierać w następującej kolejności:

  • Grupy XML,
  • Producent XML,
  • Wielkości,
  • Grupy XML,
  • Parametr XML,
  • Duży XML bądź Duży XML (Aktualizacja),
  • Dostępności XML,
  • Zdjęcia XML (tutaj proces może trwać bardzo długo nawet do 4 godzin i należy go przeprowadzać od czasu do czasu).


Nie działa aktualizacja programu mam silnik sklepu Shoper?

W takiej sytuacji należy w panelu administracyjnym sklepu Shoper wejść w Ustawienia podstawowe->Zarządzaj cache i zmienić Czas przechowywania cache na wartość np: 300, wartość w sekundach czyli jest to 5 minut. Program napewno aktualizuję bazę danych a za pokazywanie nieaktualnych danych odpowiedzialny jest cache sklepu Shoper.


Jak jest ścieżka do webserwisu dla sklepu SOTESHO 5.0 w wersji abonamentowej?

Dla sklepu SOTESHOP 5.0 w wersji abonamentowej ściężką do webserwisu przy założeniu, że wpisaliśmy w licencji http://www.mojadomena.pl/webserwis/ jest /soteshop/web/webserwis/


Czy dla SOTESHOP 5.0 aplikacja dział‚a na wersji wynajmowanej czy tylko na peł‚nej aplikacji?

Program działa w obu przypadkach, czyli w pełnej wersji i wynajmowanej.


Jak zdobyć hasło do bazy danych dla SOTESHOP 5.0 w wersji wynajmowanej?

Dane dostępowe do bazy danych możemy odczytać w pliku /soteshop/config/databases.yml


Nie działa logowanie do Incom ?

Obsługa Incom działa jeżeli:

W przypadku jeżeli dalej nam nie działa logowanie do Incom oznacza to, iż jakiś program na naszym komputerze (firewall, antywirus) blokuje korzystanie z webserwisu Incom.


Czy kolejność pobierania plików z Azymut ma znaczenie ?

Tak, w przypadku pobierania plików z hurtowni Azymut i uaktualniając ofertę w bazie programu najpierw pobieramy plik Ceny XML a potem Dostępności XML.


Jeżeli pobierzemy Duży XML musimy pamiętać, że plik zgodnie ze specyfikacją WBD zawiera maksimum 500 pozycji, a kolejka czyści się jeżeli mamy zaznaczoną opcję "Potwierdź transakcję" w Zakładce Automat->Logowanie->Azymut. Także plik musimy pobierać, aż do wyskoczenia błędu w aplikacji przy ściąganiu dużego XML, błąd oznacza, że nie ma już pozycji do ściągnięcia.


Po pobraniu wszystkich pozycji z Dużego XML należy ściągnąć Ceny XML i Dostępności XML (kolejność ma znaczenie). Jeżeli pobierzemy w odwrotnej kolejności wszystkie pozycje będą ze stanem równym 0.


Nie mogę otworzyć okna kategorie ...?

Po otwarciu Cennik->Kategorie cały czas pisze trwa ładowanie proszę czekać i nie ma żadnej reakcji. Powodem może być duża ilość plików tymczasowych na dysku twardym. Pomaga oczyszczenie dysku z wszystkich plików tymczasowych na komputerze lokalnym.