Aby skorzystać z modułu Paczki, należy wykonać następujące kroki:
W zakładce S2S → Paczki → Twoje konta klikamy prawym przyciskiem na konto i wybieramy „Konfiguracja”. Możemy uzupełnić dane logowania do API danego spedytora.
Zakładka Wysyłający pozwala podać dane nadawcy do listów przewozowych, a Ustawienia domyślne definiują wartości domyślne (mogą być nadpisywane przez szablony).
Podobna konfiguracja możliwa jest w zakładce S2S → Paczki → Spedytorzy, ale przy większej liczbie kont może być mniej wygodna.
W zakładce S2S → Paczki → Szablony mamy do dyspozycji wszystkie sposoby dostawy, jakie kupujący wybierają w Twoim sklepie internetowym. Na podstawie tych sposobów (widocznych na obrazku poniżej) konfigurujemy zachowanie wysyłki, klikając prawym przyciskiem myszy na wybraną formę i wybierając opcję „Konfiguracja szablonu”.
Po kliknięciu otwiera się formularz konfiguracji szablonu:
W szablonie wybieramy:
Dla paczek tradycyjnych, jeżeli wybrano tryb „Automatycznie”, rozmiar paczki będzie pobierany z zakładki Dane przesyłki, chyba że produkt ma uzupełnione wymiary w Subiekt.
W zakładkach po lewej stronie (Dane przesyłki, Drukarka globalna, Drukarki użytkowników) można ustawić:
Drukowanie etykiet odbywa się w zakładce S2S → Paczki → Zamówienia.
W pierwszej kolumnie „Stwórz przesyłkę” możemy zaznaczyć zamówienia, dla których chcemy wygenerować przesyłkę.
Jeżeli kolumna nie jest zaznaczona – przesyłka oczekuje na ręczne dodanie przez operatora. Kliknięcie na zamówienie otwiera formatkę w zależności od typu usługi:
W przypadku tradycyjnych paczek mamy możliwość:
W przypadku usług z wyborem tylko rozmiaru (A, B, C) wystarczy kliknąć w odpowiedni przycisk.
Po przygotowaniu paczek klikamy „Stwórz paczki” w zakładce Zamówienia. Przesyłki zostaną zarejestrowane u spedytorów, a jeżeli wskazano drukarkę – etykiety zostaną wydrukowane.
W zakładce S2S → Paczki → Listy przewozowe możemy:
Program obsługuje również aktualizację statusów przesyłek na podstawie informacji od spedytora. W zakładce S2S → Paczki → Mapa flag własnych mapujemy status spedytora z flagami Subiekta.
Statusy można aktualizować:
🔋 Ładujemy baterie! 🏖️
📅 W dniach 19–20 czerwca nasza firma e-mo.pl ma przerwę w pracy.
📦 Zamówienia, zapytania i wiadomości zostaną obsłużone od 23 czerwca.
Dziękujemy za wyrozumiałość! 😊
☀️ Życzymy udanego wypoczynku!
🔄 Ulepszony algorytm importu dokumentów z Sellasist!
Dla programów W2S i S2S w wersji z maja wprowadziliśmy znaczące usprawnienia w algorytmie pobierania faktur i paragonów z Sellasist.
🚫 Ponieważ Sellasist nie udostępnia w API metod wspomagających szybki import, w naszych programach zastosowaliśmy własne rozwiązania, które w pełni niwelują te ograniczenia.
✅ Efekt? Pobieranie dokumentów działa teraz szybciej i bardziej niezawodnie.
📢 Użytkownikom Sellasist zdecydowanie zalecamy aktualizację programów do najnowszej wersji!
w2s s2s sellasist paragony faktury integracja erp📝 Wprowadzenie licencji:
Przed instalacją uruchom program S2S jako administrator, a następnie przejdź do:S2S → O programie → Moduły
i wpisz licencję dla modułu BSW.
🕒 Zakładanie usługi:
Po instalacji, usługa BSW zostanie aktywowana w ciągu do 30 minut na naszych serwerach.
🔐 Uwaga dotycząca połączenia z bazą danych:
Podczas pobierania licencji tworzony jest plik konfiguracyjny.
Nie zaznaczaj opcji „Połączenie zaufane” – należy użyć logowania SQL (login + hasło).
🔄 Automatyczna aktualizacja zamówień:
BSW może aktualizować zamówienia, ale opcja ta musi być aktywna w konfiguracji.
⚠️ Zmiany w konfiguracji:
W razie potrzeby zmiany parametrów:
🔧 Zmień parametry w aplikacji
🔄 Pobierz ponownie licencję (S2S/W2S jako administrator)
🔁 Uruchom ponownie usługę BSW w systemie Windows
🗂️ Plik konfiguracyjny:C:\ProgramData\e-mo.pl\BSW.config
(musi istnieć, w przeciwnym razie instalacja nie powiedzie się)
📑 Logi działania usługi:C:\ProgramData\e-mo.pl\BSW\
📦 orders
– zamówienia
🧾 receipts
– paragony
🧾 invoices
– faktury
🔄 statuses
– statusy
Dodaliśmy:
ℹ️ Jeśli nie chcesz ustawiać sposobu rezerwacji towaru ręcznie dla każdego statusu, ustaw wartość „Pobierz z ustawień” w kolumnie Sposób rezerwacji.
Wtedy system automatycznie pobierze wartość z:
🛒 Sklep → Ustawienia → do Subiekt → Zamówienia → Typ rezerwacji towaru
Znacznik „w sklepie” pokazuje, czy program wie, że produkt jest w sklepie. Jeśli znacznik nie jest zaznaczony, oznacza to, że program nie ma informacji o tym produkcie – to nie znaczy, że go tam nie ma.
Metoda szybka:
S2S → Subiekt → Błędy
, a produkt nie zostanie dodany.Metoda dokładna:
Metoda przyrostowa:
Działa automatycznie na podstawie znacznika:
Wysłanie produktów najpierw metodą szybką pozwala sprawdzić, które są już w sklepie. Dzięki temu:
Informujemy, że część sklepów opartych na platformie Shoper może obecnie doświadczać problemów z połączeniem z naszymi programami : s2s, w2s, A2C. Sytuacja ta nie jest zależna od naszej aplikacji, a wynika z czynników po stronie platformy Shoper.
Jeśli napotkali Państwo błędy połączenia (np. kod błędu 400), sugerujemy tymczasowe rozwiązanie problemu poprzez wpisanie adresu technicznego sklepu w miejscu adresu głównego podczas aktywacji licencji. Adres techniczny to specjalny, wewnętrzny adres sklepu, który jest przypisany każdemu kontu Shoper.
Dziękujemy za wyrozumiałość – zespół techniczny Shoper pracuje nad rozwiązaniem problemu.
shoper integracja aktualizacjaW wersji Nexo co nieco zmieniło się w API, stąd pojawiła się nasza nowa wersją programu s2s, dostępna jest tutaj.
Nexo insert błąd
W dniach od 23 grudnia 31 grudnia nie pracujemy zapraszamy po Świętach i z tej okazji chcielibyśmy Wszystkim życzyć Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku !
Po Świetach wracamy z wdorżeniem modułu do pakowania w programach s2s oraz w2s, wdrożeniem drukowania listów przewozowych oraz z modułem Marketplace.
Przerwa